Re: VALE Vale
Publicado: Jue Sep 28, 2017 1:56 pm
El sector ya neutro.
gina escribió:a rezar que no perfore los 9.70....
Chulete escribió:Iron ore prices resumed their downward trend Wednesday after China announced it would revoke about a third of its iron ore mining licences, mostly belonging to small polluting operations amid a government-led crackdown on smog and outdated steelmaking capacity.
Lei Pingxi, chief engineer at China’s Metallurgical Mines Association, said the measure would affect about 1,000 small mines, most of which have tried bypassing Beijing’s efforts to improve air quality by closing briefly and so survive inspections.
China's mines produce some 350 million – 400 million tonnes a year on a 62% Fe-basis. Around one-third of the many small mines struggling with low iron ore content (average close to 20%) have costs per tonne of more than $100.
The bulk of Chinese fines require a process called sintering (fines are mixed with coking coal and partially smelted) before being fed into blast furnaces, which greatly adds to the steel industry's environmental impact.
In the past year, the nation's steelmakers have been substituting domestic supply and reducing the percentage of fines in favour of pellets and so-called "lump" ore from Australia, South Africa and South America, which lowers costs and cut pollution by reducing the need for sintering.
http://www.mining.com/china-revoke-1000 ... crackdown/
Chulete escribió:Iron ore prices resumed their downward trend Wednesday after China announced it would revoke about a third of its iron ore mining licences, mostly belonging to small polluting operations amid a government-led crackdown on smog and outdated steelmaking capacity.
Lei Pingxi, chief engineer at China’s Metallurgical Mines Association, said the measure would affect about 1,000 small mines, most of which have tried bypassing Beijing’s efforts to improve air quality by closing briefly and so survive inspections.
China's mines produce some 350 million – 400 million tonnes a year on a 62% Fe-basis. Around one-third of the many small mines struggling with low iron ore content (average close to 20%) have costs per tonne of more than $100.
The bulk of Chinese fines require a process called sintering (fines are mixed with coking coal and partially smelted) before being fed into blast furnaces, which greatly adds to the steel industry's environmental impact.
In the past year, the nation's steelmakers have been substituting domestic supply and reducing the percentage of fines in favour of pellets and so-called "lump" ore from Australia, South Africa and South America, which lowers costs and cut pollution by reducing the need for sintering.
http://www.mining.com/china-revoke-1000 ... crackdown/
Chulete escribió:En el ejercicio 2016 el IO explicaba el 88% del ebitda, con un precio promedio de 58 dólares.
Este año tenemos un promedio entre 10-15 dólares arriba. También tenemos mejoras en los precios de los metales básicos y en particular del negocio de carbón.
Cuanto más se desacople Vale del precio del IO al desarrollar otros negocios core, tendrá menos volatilidad al shorteo de contratos chinos. Igual están estudiando modificar la forma de negociar esos contratos para que no sea un subibaja tan intenso. Algo que quieren hacer es agregarle un cargo a cada contrato para evitar tanta especulación. Saludos
lestat escribió:Sí, el shipping subió como de $11 a $14 la tn, más o menos, al mismo tiempo que se vendieron los barcos. No sé qué pensar. Eventualmente va a costar más la logística que el mineral. Es cierto que tampoco tenemos la volatilidad del Baltic Dry Index (que se mueve con la inestabilidad en Corea), pero una suba del petróleo (ya sea con barcos propios o ajenos) te aumenta los costos sin que se pueda hacer nada. Le veo poca probabilidad, de todas formas, a que pase eso el año que viene. Pero, no está mal buscar un hedge llegado el caso. Cualquier petrolera sirve.
Por otro lado, el IO es actualmente el 81% del EBITDA. Esperemos que con el desarrollo de otros negocios (níquel, cobre, energía) eso se reduzca aún más.
kelui escribió:Chinese iron ore production is falling despite recent strength in prices
https://www.businessinsider.com.au/chin ... ank-2017-9
Chulete escribió:Tene en cuenta que con la venta de los Valemax que concreto Vale unos meses atrás (aún le quedan 2 más por vender), contratan servicios logicticos a largo plazo. Eso le permite obtener muy buenas tarifas y protegerse de eventuales subidas en el costo del shipping.
Actualmente el costo de producción por tn de IO es idéntico al costo de shipping por tn puesta en China. Hace un año ese costo de shipping era un 15% menor. Sobre eso están trabajando para obtener mejoras y ser más eficientes. Saludos
lestat escribió:Yo lo pienso como un hedge. Sería malo para VALE que suba bastante el precio del petróleo (porque subirían los fletes), y esos bonos se podrían llegar a "disparar" a $0,6 en tal caso. Yo por cada U$S 3 que tengo en Vale, tengo U$S 1 en unos PDVSA 2021. Esa parte la opero afuera.